Investigació comercial amb l’Ajuntament

L'investigació comercial del alumnes de CFGS d'enguany  intentarà aconseguir informació sobre perfil del no-client del Mercat municipal de Puigmercadal.

 

L’alumnat del CFGS Gestió de vendes i espais comercials farà un estudi de mercat, dintre del mòdul Investigació comercial i en col·laboració amb l’Ajuntament de Manresa, per tal d’aconseguir informació sobre el perfil del no-client del Mercat municipal de Puigmercadal i les seves motivacions de compra del producte fresc en altres llocs, amb l’objectiu d’esbrinar qui és i per quins motius no compra el producte fresc en aquest espai comercial.

A principis de 2017 l’Ajuntament de Manresa va assumir la direcció d’aquest mercat. Ara està plantejant obres d’adequació de les seves instal·lacions per intentar millorar-ne la imatge. A la vegada, en l’àmbit comercial s’intenta augmentar la seva atractivitat com a lloc de referència en la compravenda de l’alimentació fresca.

A nivell pedagògic, l’objectiu d’aquest projecte és doble:

En primer lloc, ajudar l’alumnat perquè assoleixi els objectius del mòdul, gràcies a l’experimentació en una situació real, tot treballant les competències del perfil professional del cicle formatiu Gestió de vendes i espais comercials (treball en equip, responsabilitat en el treball, organització del treball, iniciativa, autonomia, etc.).

En segon lloc, aconseguir que l’alumnat aprengui a fer un estudi de mercat posant en pràctica els coneixements teòrics adquirits a l’aula.

A nivell professional, amb aquest estudi es pretén que l’Ajuntament, i per tant la ciutat, pugui disposar, a través de les conclusions a què s’arribi, d’una informació que li permeti prendre les decisions estratègiques o de màrqueting més adients respecte al Mercat de Puigmercadal.

Aquest projecte es planteja a l’alumnat en format de treball en equip, i per executar-lo ha d’anar aplicant, al llarg del curs, els coneixements teòrics treballats a l’aula, de manera que al final haurà experimentat les tècniques més importants que s’apliquen en una investigació comercial.

L’inici de la pràctica va ser el 20 d’octubre, quan el tècnic municipal de Comerç i actual director del Mercat, Sr. David Hernández, va venir a la nostra aula per encarregar a l’alumnat aquest estudi, que es coneix amb el nom tècnic de briefing.

 



Seguiment tutors



Quadern alumnat



Aula virtual



Notícia premsa

 NaciódigitalonaBAGES



Institut Guillem Catà

 


 

25 dels 25 - 25 anys de l'institut


          VINE A VEURE'NS i no et perdis: MAPA
           C/ Rosa Sensat, 6-8 de Manresa (08243)

                     Telèfon: 93 877 37 05 | Correu-e