Visita guiada per al projecte de màrqueting

Coneixem els principals punts d'interès turístic històrics i llegendàris de la nostra ciutat en una visita dirigida a càrrec d'un guia turístic de l'Oficina de Turisme de la ciutat.

 

Per fer una immersió en el turisme de Manresa, sobretot en el de la Manresa Ignasiana, a meitats del desembre passat els alumnes de 2n curs del CFGS Gestió de vendes i espais comercials va fer una visita guiada a càrrec d’un guia turístic de l’Oficina de Turisme de la ciutat, en què van poder escoltar les explicacions històriques i llegendàries relatives a cadascun dels principals punts d’interès turístic de Manresa, com ara la Cova de Sant Ignasi, la basílica de la Seu (amb la seva cripta), el carrer del Balç, el Pou de la Gallina, el Torrent de Sant Ignasi, entre altres llocs.

L’objectiu de la visita era documentar-se i conèixer amb més profunditat els principals productes turístics que ofereix actualment l’Oficina de Turisme de Manresa, relacionats sobretot amb el món de Sant Ignasi, ja que dins la matèria Polítiques de Màrqueting l’alumnat està treballant en l’elaboració d’un pla de màrqueting per a aquesta oficina, que ha d’incloure diverses accions planificades al detall respecte al turisme de la zona, preferentment al voltant de la història de Sant Ignasi, perquè l’any 2022 es commemorarà el 500è aniversari de la seva estada a la nostra ciutat.

 

Aquestes accions de màrqueting s’han de deduir a partir d’una metodologia basada en una anàlisi interna de l’Oficina i del màrqueting que està aplicant actualment, com ara l’anàlisi del micro i el macroentorn, l’elaboració d’un DAFO per al turisme de Manresa a partir dels resultats de l’anàlisi feta, una deducció d’estratègies basant-se en el DAFO aconseguit i, finalment, la concreció d’aquestes estratègies en unes accions consistents en uns packs turístics dirigits a un target concret.

Aquest projecte es desenvolupa a l’aula en format d’equips de treball. La metodologia està molt definida però les possibilitats són molt obertes: hem pactat amb l’Oficina de Turisme donar preferència al tema de Sant Ignasi, de cara a aportar noves possibilitats turístiques per al Projecte Manresa 2022, però deixem llibertat als alumnes de treballar en altres àmbits o àrees que siguin del seu interès, en què també puguin desenvolupar el seu pla de màrqueting, com ara l’Anella Verda, la Manresa industrial, la Manresa monumental, el Modernisme, el món del vi, etc., amb la intenció que cada equip de treball se senti lliure de posar en pràctica un pla de màrqueting real per a una empresa real, dins l’àrea de treball que li sigui més atractiva.

Joan Soler



Seguiment tutors



Quadern alumnat



Aula virtual



Notícia premsa

 NaciódigitalonaBAGES



Institut Guillem Catà

 


 

25 dels 25 - 25 anys de l'institut


          VINE A VEURE'NS i no et perdis: MAPA
           C/ Rosa Sensat, 6-8 de Manresa (08243)

                     Telèfon: 93 877 37 05 | Correu-e