Lowing, una nova filosofia d'establiment

La botiga manresana Lowing ens va fer una autèntica màster class sobre el seu model de negoci amb una visita guiada per les diferents seccions de l'establiment.

 

El passat 28 de novembre, un grup de 20 alumnes de primer curs d'Activitats comercials va realitzar una visita molt interessant a l'establiment d'electrodomèstics Lowing de Manresa. En Jordi Martínez, propietari i gerent de l'establiment, i en Miquel Àngel Armengol, responsable de comunicació, ens van fer una amena xerrada sobre diferents aspectes de la botiga. Com que la sortida s'emmarcava dins el mòdul de Dinamització del punt de venda inicialment vam tractar sobre temes com ara: el marxandatge, l'assortiment, les promocions de productes, entre d’altres.

Lowing neix com a lowcost en època de crisi per anar evolucionant cap al model premium. Cal destacar la filosofia de l'establiment, una sala de vendes austera i dinàmica que dóna protagonisme al producte a preus molt competitius. Un model d'establiment que aposta per electrodomèstics de primeres marques a l'estil category killer a mig camí entre lliure servei i venda assistida.

Després d'aprofundir en diferents apectes que ens deixaven veure la realitat del dia a dia de l'empresa, es va obrir un torn de preguntes que van ser molt enriquidores i formatives. Van sortir infinitat de temes: ubicació de l'establiment, imatge corporativa, canvis d'implantació, productes estacionals, venda creuada, fidelització del client...

Finalment, ens vam dividir en grups i l'equip de venedors/es de Lowing ens va fer un tour per cada secció. Ens van atendre molt amablement i vam poder observar el gran coneixement del producte que es necessita per a dedicar-se a la venda tècnica. L'alumnat va sortir molt engrescat de la botiga després de veure"en acció" a venedors professionals, que es notava que disfrutaven en la tasca d'atenció al client (o en aquest cas l'alumnat). Un tastet que comentaven que els va fer agafar ganes de dedicar-se al món de les vendes i l'atenció al client.

La setmana següent vam estar treballant a l'aula-taller aspectes concrets que havíem observat sobre la sala de vendes i el magatzem. També vam realitzar una tasca específica sobre l'estructura de l'assortiment de Lowing (línia blanca, línia marró, PAE...). Un dels aspectes que van sorgir a l'aula és el compromís amb el medi ambient i la funció social de l'empresa de Lowing amb l'entorn més proper, de la teoria del llibre a la pràctica en l'ambit manresà.

Val a dir que ha estat un aprenentage molt valuós i transversal, ja que finalment hem pogut veure aspectes d'altres mòduls formatius com ara màrqueting en l'activitat comercial, emmagatzematge, compres, processos de venda, venda tècnica i atenció al client.

Àngela Masats i Viladoms
Professora de Dinamització del punt de venda

 

 



Seguiment tutors



Quadern alumnat



Aula virtual



Notícia premsa

 NaciódigitalonaBAGES



Institut Guillem Catà

 


 

25 dels 25 - 25 anys de l'institut


          VINE A VEURE'NS i no et perdis: MAPA
           C/ Rosa Sensat, 6-8 de Manresa (08243)

                     Telèfon: 93 877 37 05 | Correu-e