Estudi de mercat per la D.O. Pla de Bages

L’alumnat que cursa el mòdul d'Investigació Comercial, farà un estudi de mercat en col·laboració amb el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Pla de Bages.

 

La D.O. Pla de Bages és una denominació d’origen, molt jove i petita, formada fonamentalment per 14 explotacions de tipus familiar de la comarca, que ha anat creixent en nombre de cellers des dels seus inicis i segueix en procés d’expansió.

Pel fet de ser tant jove, els vins que produeix i les marques amb que es comercialitzen no són tan conegudes com altres marques competidores amb més tradició. Però, per altra banda, el nivell de qualitat dels productes no té res a envejar als vins d’altres zones molt més conegudes, i fins i tot han guanyat premis importants a nivell internacional. I és que el Bages te una història vitivinícola molt important ja que va ser, fins a la fil·loxera i el tèxtil, una de les principals zones de producció de vi amb més rellevància al nostre país.

Ara el Consell Regulador de la D.O. vol que, com a projecte treballat des del cicle formatiu, els fem un estudi de mercat per tenir dades sobre el grau de coneixement i notorietat que l’habitant de la nostra comarca en te dels vins de la D.O. Pla de Bages, sobre com els valora, i sobre la motivació que fa que compri vins de la DO o d’altres zones.

A nivell pedagògic, l’objectiu del projecte és doble:

  • 1r, ajudar a que l’alumnat assoleixi els objectius del mòdul gràcies a l’experimentació en una situació real, tot treballant les competències del perfil professional del Cicle formatiu de Gestió de vendes i espais comercials (treball en equip, responsabilitat en el treball, organització del treball, iniciativa, autonomia, etc.),
  • i 2n, que l’alumnat aprengui a fer un estudi de mercat posant en pràctica els coneixements teòrics adquirits a l’aula.

A nivell professional, el que es pretén amb l’estudi és que la D.O. Pla de Bages pugui disposar, a través de les conclusions a les que s’arribi, d’una informació que li permeti prendre les decisions estratègiques o de màrqueting més adients.

Aquest projecte es planteja en format de treball en equip, i per executar-lo l’alumnat ha d’anar posant en pràctica els coneixements teòrics treballats a l’aula al llarg del curs, de manera que al final haurà experimentat les tècniques més importants que s’apliquen en una investigació comercial.

L’inici de la pràctica el va marcar el dia en que la Secretària del Consell Regulador, Eva Farré, va venir a l’aula per encarregar l’estudi de mercat a l’alumnat.

JOAN SOLER 
Professor d'Investigació Comercial
Novembre del 2018



Seguiment tutors



Quadern alumnat



Aula virtual


 


 







Institut Guillem Catà


          VINE A VEURE'NS i no et perdis: MAPA
           C/ Rosa Sensat, 6-8 de Manresa (08243)

                     Telèfon: 93 877 37 05 | Correu-e