"Focus group" de la investigació comercial

En el marc de la investigació comercial que estem realizant sobre la Denominació d'Origen Pla de Bages, experimentem realitzant la tècnica qualitativa del “focus group".

 

Dins l'estudi de mercat sobre el client dels vins de la Denominació d’Origen Pla de Bages, treballat com a projecte global d’aquest curs en el mòdul “Investigació comercial” del CFGS Gestió de vendes i espais comercials, amb l’objectiu d’aconseguir informació sobre els hàbits de compra del client i sobre la valoració que en fa de les diverses marques de vins de la D.O., el 18 de gener vàrem experimentar a l’aula un “focus group”, que és una de les tècniques qualitatives d’investigació comercial més importants actualment.

Durant la sessió, organitzada i executada totalment per l'alumnat, es va poder experimentar tant la planificació com la posada en pràctica del focus group. I per això, es van convocar a l'aula a un total d’11 clients de marques de vins de la D.O. Pla de Bages, amb l’objectiu d’obtenir informació per tal d’aconseguir més precisió en l’enquesta que caldrà fer en la fase final de l’estudi de mercat. Les qüestions plantejades es van decidir en base a les tècniques d’investigació aplicades amb anterioritat, principalment la recerca de dades secundàries i les entrevistes en profunditat fetes a experts vitivinícoles, comerciants i representants de cellers de la Denominació.

Amb el debat que es va produir entre els assistents es varen generar noves hipòtesis objecte d’estudi que augmentaran el nivell de qualitat de la fase concloent, que s’iniciarà amb una prova pilot de l'enquesta a fer, el mostreig per aconseguir una mostra representativa, el treball de camp, l’entrada de dades, l’anàlisi estadística i la deducció de les conclusions de l’estudi.

Amb tot plegat, i en base a la teoria treballada a classe al llarg del curs, l’alumnat haurà pogut aplicar les tècniques d’investigació més importants en un estudi de mercat fet en termes reals, en aquest cas en col·laboració amb la D.O. Pla de Bages. Joan Soler Professor de Comerç i màrqueting.

Joan Soler
Professor d'Investigació comercial
Gener del 2019



Seguiment tutors



Quadern alumnat



Aula virtual


 


 







Institut Guillem Catà


          VINE A VEURE'NS i no et perdis: MAPA
           C/ Rosa Sensat, 6-8 de Manresa (08243)

                     Telèfon: 93 877 37 05 | Correu-e