Visita de treball a Control Sistemes

L'alumnat de comerç i màrqueting vam fer una visita a Control Sistemes, amb l’objectiu de veure la realitat d’una empresa i resoldre qüestions plantejades pel professorat.

 

Els alumnes de comerç i màrqueting (tant de grau mitjà com de grau superior) vam fer una visita a Control Sistemes, amb l’objectiu de veure la realitat d’una empresa i resoldre les qüestions plantejades pel professorat en les diverses matèries de cadascun dels cicles formatius.

Ens vam organitzar en dos grups i vàrem poder veure el magatzem, les oficines i l’establiment comercial. La visita va finalitzar amb una xerrada d’una hora i mitja a càrrec del director comercial de l’empresa.

Al magatzem vam observar com treballen tot el procés logístic, des de la recepció, l’emmagatzematge, el control i l’inventari, fins al picking i l’expedició de productes. El responsable de magatzem ens va explicar com tracten les incidències, com decideixen la ubicació del producte, com organitzen el magatzem, com localitzen el producte, els tipus d’expedicions que fan (directe a clients, a majoristes, a l’establiment comercial...) i el ritme de treball que tenen. Vàrem poder comprovar la dificultat que té la gestió d’un magatzem amb més de 50.000 referències, des del material d’oficina fins a l’equipament molt gran i valuós com és el mobiliari d’oficina o les impressores de gran producció.

 

Durant la visita a les oficines ens van presentar els diferents departaments (Compres, Vendes, Màrqueting, Telemàrqueting, Servei tècnic, Administració, Informàtica, Atenció al client...) i ens van atendre, amb molt d’interès, diversos càrrecs de l’empresa.

 

A la botiga, que representa només una petita part del negoci, vam poder comprovar com tenen la distribució de la planta. Els alumnes del CFGS els hauran de fer una proposta de millora d’aquesta distribució i del seu marxandatge.

 

També va ser molt profitosa la xerrada a càrrec del director comercial, Sr. David Quevedo, exalumne del nostre CFGS, que ens va fer una immersió sobre qui és l’empresa, quina és la seva dimensió i com s’ha expandit cap a nous mercats, nous tipus de client i nous productes i serveis. Ens va explicar l’evolució de Control, que s’ha especialitzat més en un client d’empresa i institució i en productes com els serveis informàtics i la impressió.

 

Com a director comercial que és, el senyor Quevedo ens va explicar l’organització del seu departament, com gestionen, motiven i coordinen l’equip de vendes, com decideixen les accions de màrqueting i de vendes, com confeccionen les ofertes comercials, com aconsegueixen col·laboracions amb altres empreses per poder créixer amb més seguretat i fortalesa, etc.

 

Tot això ens va suposar una ampliació del camp de visió que la majoria teníem del món comercial, de les vendes i del màrqueting.

 

A més, ens va exposar la necessitat de tenir, a part de coneixements professionals, una actitud proactiva a l’empresa, que faci que cadascú aporti el suficient com per fer-se necessari, sense que calgui cap control sobre el seu comportament. Va fer un paral·lelisme directe amb el que el professorat aporta a classe respecte a actituds. I ens va fer reflexionar sobre quin paper tenim en la nostra pròpia formació i l’oportunitat única de què disposem per preparar-nos per a la incorporació al món de l’empresa cursant un cicle formatiu.