Taller sobre "consum conscient"

Per què unes "bambes" de marca poden valer 5 vegades més que unes altres, i les comprem sense comprovar si hi ha diferències entre elles?  

Un venedor pot fer que comprem un producte el doble de car, sense que ens n’adonem?

 

Aquests i altres exemples els vàrem practicar al taller de “Consum conscient” que va formar part de les V jornades “Catà en Acció”. I ho vàrem poder fergràcies a l’Albert Vinyals, un psicòleg especialista en comerç i consum, que ha treballat en el món de la publicitat en companyies internacionals, que imparteix l’assignatura de Psicologia del consum a ESCODI (Escola Superior de Comerç i distribució), i que està col·laborant en grups de treball punters a nivell de Catalunya per intentar ser més conscients del què comprem com a consumidors.

 

El taller anava destinat fonamentalment a l’alumnat dels cicles de Comerç i màrqueting, tot i que també hi van assistir alumnes del Batxillerat social i de 4t d’ESO. 

I en ell vàrem poder experimentar a la pràctica diverses decisions que prenem com a consumidor, moltes vegades de forma inconscient, i que vistes racionalment són molt absurdes i incongruents, i sovint incompatibles amb el que diem que som.

 

Joan Soler i Carballeira

Professor de Comerç i màrqueting