Taller sobre "consum conscient"

Ens preguntem: Per què unes "bambes" de marca poden valer cinc vegades més que unes altres, i les comprem sense comprovar si hi ha diferències entre elles? 

 

Un venedor pot fer que comprem un producte el doble de car, sense que ens n’adonem?Aquests i altres exemples els vàrem practicar al taller de “Consum conscient” que va formar part de les V jornades “Catà en Acció”. I ho vàrem poder fergràcies a l’Albert Vinyals, un psicòleg especialista en comerç i consum, que ha treballat en el món de la publicitat en companyies internacionals, que imparteix l’assignatura de Psicologia del consum a ESCODI (Escola Superior de Comerç i distribució), i que està col·laborant en grups de treball punters a nivell de Catalunya per intentar ser més conscients del què comprem com a consumidors.

 

El taller anava destinat fonamentalment a l’alumnat dels cicles de Comerç i màrqueting, tot i que també hi van assistir alumnes del Batxillerat social i de 4t d’ESO. 

I en ell vàrem poder experimentar a la pràctica diverses decisions que prenem com a consumidor, moltes vegades de forma inconscient, i que vistes racionalment són molt absurdes i incongruents, i sovint incompatibles amb el que diem que som.

 

Joan Soler i Carballeira

Professor de Comerç i màrqueting



Seguiment tutors



Quadern alumnat



Aula virtual



Notícia premsa

 NaciódigitalonaBAGES



Institut Guillem Catà

 


 

25 dels 25 - 25 anys de l'institut


          VINE A VEURE'NS i no et perdis: MAPA
           C/ Rosa Sensat, 6-8 de Manresa (08243)

                     Telèfon: 93 877 37 05 | Correu-e