REUNIÓ DE GRUP DE CLIENTS PER A L’ESTUDI DE MERCAT

El dilluns 12 de gener, amb l’objectiu de practicar la tècnica d’investigació de mercats coneguda com a focus grup o reunió de grup de clients, un grup d’onze persones de diferent tipologia, tots ells clients de la zona comercial del centre de Manresa, van participar en l’estudi de mercat que l’alumnat del CFGS Gestió comercial i màrqueting fa com a pràctica de l’assignatura Investigació comercial. Un cop feta la teoria sobre aquesta tècnica de tipus qualitatiu, l’alumnat va planificar i organitzar totalment la sessió, repartint-se les tasques a fer, va poder experimentar com, durant la sessió, es produïa el debat entre els assistents i es generaven noves hipòtesis per a l’estudi, que permetran augmentar la potència i la qualitat de les enquestes per fer als clients i, per tant, reforçar les conclusions que se n’obtindran.

 

Al llarg de la pràctica, també s’han treballat altres tècniques d’investigació, com ara la recerca de dades secundàries a internet i a publicacions, l’observació d’establiments, el mystery shopping (tècnica del client misteriós) i les entrevistes en profunditat a experts. Després d’això, està previst fer el mostreig, el procés de realització de les enquestes, l’entrada de dades, l’anàlisi i la deducció de les conclusions. Amb tot plegat, l’alumnat haurà pogut experimentar totes les fases de l’estudi de mercat que es fa en col•laboració amb l’Ajuntament i l’Associació de comerciants Manresa+Comerç, aplicant al cas pràctic la teoria treballada a classe.

 

Joan Soler Carballeira

Professor de Comerç i màrqueting