“Focus group” per a l'estudi de mercat

Una de les tècniques d’investigació comercial més importants es el “focus group”, que en aquest cas hem realitzat a Grau Superior per l'Ajuntament de Manresa.

 

Dins l'estudi de mercat que en el CFGS Gestió de vendes i espais comercials fem, com a projecte global d’aquest curs, en la matèria “Investigació comercial”, el dimarts 10 de gener vàrem experimentar a l’aula la tècnica d’investigació “focus group” o reunió de grup, que és una de les tècniques qualitatives d’investigació comercial més importants.

Per això, l’alumnat va convocar a l'aula diversos habitants de la ciutat, amb l’objectiu d’aconseguir més informació sobre els seus hàbits de compra, per aconseguir més precisió en l’enquesta que caldrà fer en la fase final de l’estudi.

La sessió va ser organitzada i executada totalment per l'alumnat que, repartint-se les tasques a fer, va poder experimentar tant la planificació com la posada en pràctica del focus group.

Les qüestions plantejades es van decidir en base a les tècniques d’investigació aplicades amb anterioritat, bàsicament recerca de dades secundàries, observació, i entrevistes en profunditat a experts, comerciants i representants del comerç de Manresa.

Amb el debat que es va produir entre els assistents, es varen generar noves hipòtesis objecte d’estudi que augmentaran la qualitat de la fase concloent, que s’iniciarà amb una prova pilot de l'enquesta a fer, l’estratificació per aconseguir una mostra representativa, el treball de camp, l’entrada de dades, l’anàlisi estadística i la deducció de les conclusions de l’estudi.

Amb tot plegat, i en base a la teoria treballada a classe al llarg del curs, l’alumnat haurà pogut aplicar les tècniques d’investigació més importants en un estudi de mercat fet en termes reals en col·laboració amb l'Ajuntament de la ciutat, amb l’objectiu d’aconseguir informació sobre els hàbits de compra actuals dels habitans de Manresa.