Presentació d'AKI a l'alumnat de grau mitjà

La directora d'AKI Manresa ens va visitar per iniciar el procés de selecció d’alumnes del CFGM d’Activitats comercials de cara a fer la formació DUAL al seu establiment.

 Presentació Núria Padilla

La Núria Padilla, directora de l’AKI de Manresa va estar a l’aula de Comerç i màrqueting, a finals de març, amb un doble objectiu: presentar l’empresa i iniciar el procés de selecció d’alumnes del CFGM d’Activitats comercials de cara a fer la formació DUAL al seu establiment.

AKI pertany al grup francès ADEO, en el que també hi ha marques prou conegudes com Norauto, Alcampo, Decathlon o Leroy Merlin, entre d’altres, que en total sumen més de 600 establiments comercials. Actualment AKI te 46 botigues a Espanya i ha iniciat un procés de fort creixement i expansió per tot l’Estat.

L’establiment comercial de Manresa té 2.000 metres quadrats de superfície de venda i és dels grans de l’ensenya, ja que compta amb un equip de 37 treballadors, quan la mitjana és d’uns 20 empleats per botiga.

Presentació Núria Padilla

La Núria, directora de l’establiment, va exposar a l’alumnat què és AKI, com es gestiona la selecció, la formació i la promoció del personal, i com se’n fa el seu seguiment periòdic en reunions individualitzades amb cadascun dels empleats a qui se’ls avalua bàsicament el seu grau de companyerisme, d’atenció al client, d’iniciativa, de participació en l’equip i de professionalitat en el desenvolupament de les seves funcions. I tot això en base a uns valors d’empresa molt marcats, com són el treball en equip, el compromís i el respecte.

I són precisament aquests els elements que va indicar a l’alumnat del cicle formatiu que cal tenir en compte a l’hora d’intentar aconseguir una plaça, no només en la formació DUAL a l’AKI, sinó també en qualsevol procés de selecció per a qualsevol empresa del sector del comerç i la distribució.

Va encoratjar l’alumnat a treballar de valent per aconseguir fer carrera dins el sector, del que va indicar que a ella li ha aportat moltes satisfaccions, tant per la feina en sí dins l’empresa, com pel contacte amb les persones, clients o companys de treball, amb qui contínuament cal relacionar-se en aquesta feina.

la Núria amb el grup d'alumnes