Com és la feina d'un comercial?

L'exalumne de CFGS Marc Busquets en ha explicat com és el seu dia a dia treballant, com a comercial i coordinador de venedors, desmuntant alguns estereotips sobre la professió.

 

Molt sovint s’associa la feina de comercial a la d’aquella persona que intenta vendre productes o serveis a clients que no els volen comprar, trucant a domicilis, porta a porta, o per telèfon,... i que te una feina molt poc gratificant perquè els possibles clients habitualment li rebutgen les ofertes.

Com que una de les possibles sortides laborals de l’alumnat del Cicle formatiu de grau superior de Gestió de vendes i espais comercials és precisament la de comercial, per desmuntar aquest prejudici i demostrar que pot ser una feina molt atractiva i gratificant, el dia 21 de març ens ha vingut el Marc Busquets, un exalumne del cicle que està fent de comercial i de coordinador d’equip de venedors en una empresa de productes químics des de fa 17 anys.

Ens ha explicat com és el seu dia a dia treballant i com d’allunyat està d’aquella imatge tan negativa i plena de prejudicis.

Ha comentat com organitza la seva zona, la seva cartera de clients, les rutes, com és la feina al despatx, la relació amb l’empresa i amb la resta de l’equip de venedors, ...

Hem pogut comprovar els avantatges de la professió, com són la gran llibertat horària, la possibilitat de gestionar la pròpia agenda, els incentius a nivell salarial, la varietat de la feina, i el contacte amb el client fins al punt de convertir-se’n no ja en un assessor sinó en un amic.

Com a aspectes més durs, va indicar la venda en “porta freda”, és a dir, sense concertar prèviament la visita, que algun cop també cal fer.

Ha conclòs que és una feina molt agraïda i que provoca molta satisfacció per les relacions humanes que permet i la fidelitat del client, sempre i quan l’actitud personal del comercial estigui orientada a ajudar al client a solucionar-li els problemes.

Com a frase final va comentar : ”Si ets bo com a venedor i tens un bon producte, les oportunitats surten. El món comercial no te límits”