Núria Bertran: Què fa bona una botiga?

La directora d'ESCODI, Núria Beltran, ens va visitar per fer una conferencia-taller i fer-nos reflexionar sobre què ens fa comprar per Internet i què presencialment.

La Núria Beltran, directora d’ESCODI, l’Escola superior de comerç i distribució, pionera a Espanya en estudis de Comerç a nivell universitari, va fer una conferencia-taller dirigida a l’alumnat dels dos cursos del CFGS Gestió de vendes i espais comercials.

La finalitat era fer reflexionar sobre “Què fa bona una botiga”, és a dir, per què hi ha establiments o espais comercials que ens atrauen i d’altres que no, quins són els factors que fan que els veiem d’una manera o d’altra, i què fa que comprem via on-line o presencialment. 

Va iniciar la sessió fent un repàs de la situació del sector del comerç al nostre país i dels principals canvis que ha experimentat els últims anys, sobretot a nivell d’estructura del mercat i dels hàbits i comportaments de les persones.Com que va parlar d’innovació, de màrqueting, d’anàlisi del mercat, de comerç electrònic, de màrqueting on-line, de marxandatge, de logística, d’aprofitar l’entorn, ... tot plegat va servir a l’alumnat per fer un repàs d’aquells coneixementsque ha anat adquirint a classe al llarg del cicle formatiu, i per comprovar com són d’actuals i aplicables a la realitat.

També va presentar un llarg seguit històries i anècdotes d’empreses reals del nostre entorn que han aplicat el màrqueting i la creativitat en diversitat de situacions, generant unes experiències “molt sonades” i interessants, i que ens van fer estar molt pendents escoltant el què explicava i esperant com havia acabat cadascun dels casos.

En un moment de la sessió,la Núria ens va muntar una activitat en la que els assistents vem participar en un petit estudi de mercatque ens va permetre saber quins són els factors clau més importants que fan que unes coses les comprem per internet, i d’altres presencialment. Quins són aquests factors? És el preu? És la comoditat en la compra? És la major varietat de productes que es troben? És l’atenció al client? És la proximitat? ... ... La resposta la coneixen els alumnes del Cicle formatiu.