Emprenedoria en màrqueting digital

Laura Celdran, de CEO de CoreBicycle, és un bon exemple d'emprenedora que ha convertit el seu projecte en un referent en el sector de la bicicleta i el ciclisme.

 

El màrqueting d’anys enrere no te gaire a veure amb el que es fa en l’actualitat, sobretot per l’aparició d’internet, els últims anys del segle passat, que ha permès que moltes accions de màrqueting que abans es feien de forma tradicional, ara es puguin fer on-line.

Per il·lustrar aquest canvi, vem tenir a l’aula la Laura Celdran, CEO de CoreBicycle, empresa molt jove que es dedica exclusivament al màrqueting on-line i comerç electrònic.

La Laura va muntar l’empresa fa un parell d’anys amb un petit grup d’inversors, amb l’objectiu de crear un portal buscador de productes que es convertís en el referent en el sector de la bicicleta i el ciclisme. La seva adreça electrònica és https://www.corebicycle.com/

En aquest temps l’empresa ha augmentat molt la facturació i una part important de la seva plantilla està composada per exalumnes del nostre CFGS Gestió de vendes i espais comercials, que hi van començar fent les pràctiques (FCT) i, en finalitzar-les, s’hi han incorporat laboralment. Una d’elles, l’Anna Capdevila, també va assistir a l’acte i va explicar la seva experiència i la seva feina, demostrant a l’alumnat actualque amb passió i voluntat s’aconsegueix molt del que et proposis.

La Laura ens va explicar com treballen el SEO, tant amb continguts com amb vídeos, quin tipus d’accions fan per tal que Google els posicioni en els primers llocs, i com controlen el resultat d’aquestes accions.

Ens va donar un exemple d’emprenedoria i a més un exemple d’aplicació de molts dels conceptes que es treballen a classe quan es parla de màrqueting digital: SEO, continguts,posicionament, paraules clau, Analytics, etc.

Finalment va lligar tot el contingut de la sessió amb el concepte, molt actual, de “Marca personal”, donant consells a l’alumnat per tal de treballar-la a fons i convertir-la en una marca amb valor diferencial, basada en l’aprenentatge continu, amb uns objectius molt clars i concrets, amb el risc que suposa sortir de la zona de confort, i sent una persona amb inquietuds. 

I això és el que, va concloure, demanen a les persones que volen incorporar-se a la plantilla de la seva empresa.