Departament de màrqueting de DIESA

Coneixem estratègies de màrqueting a través de Laura Llumà , exalumna del nostre cicle de Grau Superior, responsable de màrqueting de l'empresa DIESA Restauració.

 

L’alumnat del 2n curs del CFGM Activitats comercials ha visitat, el 18 d’abril, les oficines centrals de DIESA Restauració, ubicades al Polígon Sant Isidre. L’empresa, fundada el 1980, gestiona actualment 20 establiments de restauració propis i més d’una trentena d’externs.

L’objectiu de la visita era veure de primera ma què fa el departament de màrqueting d’una empresa de serveis, com pren les decisions i en base a què, quines són les seves estratègies, quines accions fa i com les planifica i organitza.

Ens va atendre la responsable de màrqueting de l’empresa, Laura Llumà, exalumna del cicle formatiu de grau superior del nostre centre, qui ens va presentar l’empresa, i ens va donar una visió dels seus orígens, la seva estructura i l’organigrama actual. També ens va explicar els seus inicis a DIESA, des que era alumna de l’Institut. 

A l’empresa, ella s’encarrega del disseny de les estratègies de màrqueting, de la planificació, temporització, execució i control posterior de les accions, del seguiment setmanal dels locals,del marxandatge, de la negociació amb proveïdors per aconseguir accions conjuntes (trend màrqueting), de la publicitat, etc.

Ens va mostrar diverses campanyes de màrqueting portades a terme, explicant-nos com les planifiquen, com s’hi implica el personal, la manera com es busquen vincles amb les entitats de l’entorn per fer un màrqueting més social, i la coordinació de tot plegat amb la resta de departaments de l’empresa. 

Vàrem poder comprovar que treballen molt la segmentació del client, ja quecada acció es dissenya segons el target o públic objectiu al qual es dirigeix, mostrant-nos exemples reals per veure’n la diferència, i fins i tot vàrem veure com adaptenla imatge i funcionament de cada establiment al tipus de client i l’entorn que te.

Els alumnes van quedar molts satisfets i motivats després de la visita, i els va quedar molt clara la feina que fa un departament de màrqueting en una empresa.